Imbunatatirea ratei de conversie in afacerile turistice: Ghid 2019
Ai deja un proiect turistic minunat, dar nu esti multumit de rata de conversie? Noi te ajutam sa-ti cresti veniturile, fara a majora preturile.
Afacerea ta are deja un website si conturi aferente de socializare? Daca da, probabil ai observat deja o discrepanta mare intre numarul de vizitatori sau reactii si numarul de rezervari. Asta inseamna ca rata de conversie sufera.
Pe o piata a turismului tot mai ofertanta, in care locatiile exceptionale apar ca ciupercile dupa ploaie, este din ce in ce mai greu sa te evidentiezi.
Noi iti punem la dispozitie un ghid in 27 de pasi, pe care trebuie sa-l parcurgi neaparat pentru a-ti imbunatati randamentul. Cu ajutorul lui ii vei transforma in clientii tai pe cat mai multi dintre cei care afla de afacerea ta.
Majoritatea pasilor au o eficienta dovedita. Restul sunt pariurile noastre pentru 2019.
Important este sa incerci implementarea tuturor, iar rezultatele nu vor intarzia sa apara.
Sa vedem care sunt principalele capitole ale acestui ghid.
I. Analizeaza-ti clientul tinta, locatia si concurenta
II. Construieste-ti un site modern
III. Foloseste continut media de calitate
IV. Administreaza-ti cu mare atentie conturile de Social Media
VI. Colaboreaza cu alte afaceri locale
VII. Urmareste tendintele turismului global
I. Analizeaza-ti clientul tinta, locatia si concurenta
1. Analizeaza-ti foarte bine oaspetii.
Vanzarea unui serviciu catre persoane potrivita, la momentul potrivit este una dintre cheile unui management performant al rezervarilor turistice.
Asadar, centralizeaza datele oferite de clientii tai si creioneaza-ti clientul tinta. Acesta este cel mai intalnit tip de client pe care il ai.
Pentru a realiza clientul tinta, trebuie sa raspunzi unor intrebari precum: Cine este clientul tau tinta? De ce te alege pe tine? In ce scop calatoreste? Si lista poate continua. Noi am facut o simulare mai jos.
Exemplu
Corporatist sau antreprenor
30-45 ani
Calatoreste in cuplu sau cu familia
Frecventa calatoriilor – peste medie
Solicita servicii premium pentru care e dispus sa plateasca
Se informeaza bine inainte de a rezerva
Este interesat de activitati in aer liber sau de liniste
2. Analizeaza-ti punctele cheie (forte) ale locatiei
Pune pe o hartie toate atuurile locatiei tale. Asigura-te ca acestea sunt comunicate cat mai clar pe toate canalele.
Pentru a intelege mai bine de ce este atat de important acest aspect, iti prezentam un scenariu imaginar.
Sa presupunem ca dupa o zi intreaga de cautari, potentialul client mai ramane cu 2 oferte pe masa, a ta si a unui competitor. Aici isi intra in rol ceea ce in engleza este denumita Value Proposition. Termenul se refera la pasajul cheie din descrierea serviciilor tale, care, de obicei, intoarce capul turistilor, le mentine interesul si ii face sa te aleaga pe tine in detrimentul competitiei.
Gasesti mai multe detalii despre cum sa creezi un astfel de pasaj cheie la link-ul anterior. Iti atasez mai jos si un exemplu.
3. Analizeaza-ti concurenta
Este foarte important sa analizezi serviciile oferite de concurenta.
Acest lucru te ajuta sa fii ancorat in piata (in special, din punct de vedere al pretului). In plus, iti ofera numeroase oportunitati nebanuite, care constau in nise neexploatate de concurenta, nise din care te poti infrupta din plin.
Pentru a vedea pasii prin care iti poti analiza concurenta, iti oferim articolul urmator: Click!
4. Jongleaza cu preturile in functie de disponibilitate
Acest lucru nu inseamna doar sa cresti preturile atunci cand oferta este redusa, ci si invers, sa le scazi atunci cand oferta este din belsug. Practic, media preturilor se va mentine, insa, tu iti vei imbunatati rata de conversie a unitatii tale turistice.
II. Construieste-ti un site modern
5. Fa-ti un site de rezervari usor de folosit
Acest lucru iti permite sa mai smulgi un procent din monopolul platformelor mari de rezervari, care sunt excelent optimizate pentru acest proces.
Sporeste-ti prezenta online si spune-ti povestea prin intermediul propriului tau continut.
Un site prost optimizat, alunga turistii instant. Nimeni nu-si doreste sa piarda timpul pe un site care nu functioneaza corect, care nu ofera suficiente informatii si pe care este greu de navigat. Problema este ca pentru a-ti pune la punct un astfel de site si pentru a-l administra costurile pot fi considerabile.
Noi incercam sa oferim o solutie pentru aceasta problema, prin lansarea platformei ultra-moderne, Travlocals.com, in care iti poti lista serviciile in baza unui abonament foarte convenabil. Astfel, noi ne vom ocupa de tot procesul de promovare a ofertei dumneavoastra, asigurand, in acelasi timp, o experienta excelenta utilizatorilor.
6. Verifica-ti timpii de incarcare a site-ului
Timpul de incarcare a unui site este unul dintre aspectele asupra caruia algoritmii Google acorda o deosebita atentie. Daca un site se incarca greu, atunci clientul nu va avea rabdare sa astepte si va iesi de pe el inainte ca intreaga informatie sa fie afisata.
Acest lucru va fi sesizat de Google iar ranking-ul site-ului tau va avea de suferit.
7. Asigura-te ca site-ul este mobile-friendly
Traficul de pe dispozitivele mobile il depaseste usor, usor pe cel venit dinspre desktop-uri. Asadar, site-ul tau trebuie sa fie mobile-friendly.
Ce inseamna mobile-friendly? Site-ul trebuie sa afiseze pe un display mult mai mic toate informatiile relevante, fara a le aglomera.
Poti verifica aici daca site-ul tau este mobile-friendly. In caz contrat, pune-ti programatorul la treaba sau apuca-te chiar tu sa faci modificarile. Gasesti mai multe informatii aici.
8. Tine-ti actualizat certificatul SSL
Acest lucru te va proteja pe tine si site-ul tau de fraude cibernetice. In plus, iti va acorda un plus de credibilitate in fata clientilor tai.
9. Optimizeaza-ti site-ul pentru trafic international
Obisnuiti cu platformele mari de rezervari, oaspetii au inceput sa aprecieze o rezervare facuta in propria limba sau o plata in propria moneda.
In plus, daca site-ul tau este optimizat pentru trafic international, te vei adresa unui public mult mai larg. Sansele tale de conversie a cititorilor in clienti vor creste considerabil.
10. Alege pentru site-ul tau un domeniu custom
Conform datelor oferite de BookingSuite, site-urile al caror domeniu au un nume generic au sanse de 18 ori mai mici de a face rezervari.
Asadar, site-ul trebuie sa poarte ori numele proiectului tau, ori un nume care se afla in stransa legatura cu serviciile oferite de tine.
11. Asigura-te ca site-ul este intuitiv si usor de manevrat
Cu alte cuvinte, construieste un site modern.
Multe dintre unitatile turistice din Romania au interfete invechite, iar utilizatorii incep sa le evite.
Asadar, pentru a-ti imbunatati rata de conversie ai doua solutii. Fie schimbi tema site-ului cu una moderna, optimizata pentru user experience, fie discuti cu programatorul tau sa-ti ofere o solutie personalizata (costa mult mai mult).
12. Construieste-ti un blog
Blogurile iti pot imbunatati semnificativ pozitia in Google si implicit traficul adus pe site. Spre exemplu, conform studiilor, scrierea a peste 20 de articole pe blog iti poate imbunatati traficul cu peste 30%.
Pe de alta parte, blogul reprezinta o modalitate de pastrare a legaturii cu comunitatea ta. Cu cat postezi mai des articole relevante pentru business-ul tau, cu atat mai mult iti fidelizezi publicul tinta.
13. Investeste in solutii tehnologice
Aceste investitii te vor degreva de un procent semnificativ din treburile zilnice. In plus, iti vor oferi un management mai bun al rezervarilor si al disponibilitatii, coreland datele mai multor platforme.
14. Asigura-te ca ai un SEO bun
SEO – Search Engine Optimization – este o intreaga stiinta cu impact urias asupra modului in care site-ul tau este afisat de motoarele de cautare.
Investitiile in SEO sunt considerabile, dar acestea vor fi amortizate destul de repede gratie beneficiilor semnificative pe care le au.
Spre exemplu, ai o locatie superba in Maramures, dar nu ai nicio sansa de a prinde prima pagina in Google pe cautarea: Cazare in Maramures? SEO este cheia care deblocheaza aceasta problema.
III. Foloseste continut media de calitate
15. Asigura-te ca ai doar materiale foto de calitate
Cheia acestui punct este de a avea cat mai multe fotografii de calitate superioara. Studiile arata ca unitatile turistice ale caror site-uri afiseaza peste 100 de fotografii la calitate excelenta au o rata de conversie cu 238% mai mare.
In ziua de astazi, ccontinutul media este unul dintre principalii factori de decizie in privinta unei rezervari turistice.
Asadar, nu te zgarci sa platesti un fotograf profesionist. Investitia va fi rapid amortizata.
16. Foloseste materiale video pentru a-ti promova serviciile
Acest lucru ajuta potentialul client sa-si creioneze o idee concreta asupra a ceea ce oferi. In plus, materialele video tin utilizatorul mai mult timp pe site, fapt care va imbunatateste si ranking-ul Google.
Evident, este esential sa apelati la profesionisti pentru realizarea video-urilor de calitate. Acestea trebuie sa releve doar punctele dumneavoastra forte.
Spre exemplu, daca dispuneti de o amplasare excelenta, folositi drona. In caz contrar, evitati-o. Incercati sa evitati pe cat posibil introducerea in continutul media a elementelor care va pot aduce deservicii.
IV. Administreaza-ti cu mare atentie conturile de Social Media
17. Facebook, Instagram sau Youtube
Social Media nu trebuie sa mai lipseasca din strategia ta de Marketing. Acest lucru te ajuta sa-ti imbunatatesti (contra-cost) prezenta online, promovandu-ti identitatea brandului si atragand mai multi clienti.
Odata ce ti-ai anuntat prezenta online pe conturile de Social Media, trebuie sa fii foarte atent la modul in care le administrezi. Sub nicio forma nu trebuie sa lasi mesaje fara raspuns zile intregi, sa distriubi continut irelevant pentru afacerea ta, sa ai o atitudine rautacioasa la adresa celor care iti critica serviciile sau orice alte actiuni care iti pot aduce deservicii.
Trebuie sa dai dovada de amabilitate, de deschidere spre imbunatatirea serviciilor, de disponibilitate. De asemenea, trebuie sa ai deschisa sectiunea de recenzii pentru a demonstra ca esti o gazda integra.
Totodata, in vederea continutului distribuit, exista numeroase aplicatii care il pot face mai atragator. Aici reintra in discutie punctele 15 si 16 din ghidul nostru de imbunatatire a ratei de conversie pentru serviciile tale turistice. Continutul de calitate se distribuie mai rapid si are sanse de a deveni viral.
La fel ca SEO, tehnicile de promovare pe Social Media fac obiectul unui studiu laborios pentru care nu multi au timp, dar beneficiile oferite pe segmentul turistic sunt considerabile.
18. Foloseste un hashtag propriu
Hashtag-urile sunt etichete specifice proiectului tau, pe care le poti adauga in descrierea postarilor. Acest lucru te diferentiaza de competitori si incurajeaza urmaritorii sa-ti distribuie continutul.
De asemenea, urmaritorii pot folosi etichetele tale in postarile lor, daca acestea sunt compatibile cu serviciile oferite de tine. Astfel, vei avea o mai mare vizibilitate in Social Media.
Spre exemplu, hashtag-ul nostru este #wildventure
V. Ai grija de publicul tau
19. Incurajeaza oaspetii sa-ti lase un review
Review-urile ajuta la construirea reputatiei tale in mediul online. Acest lucru poate atrage un numar considerabil de noi clienti.
Conform studiilor realizate de Tripadvisor, 96% dintre utilizatori considera deosebit de importanta studierea review-urilor inaintea de a face o rezervare. De asemenea, peste 50% dintre utilizatori nu vor rezerva o locatie care nu are review-uri.
Nu te apuca sa-ti scrii singur review-urile. Acest lucru va fi vizibil, iar efectul va fi invers. In schimb, iti poti incuraja oaspetii sa ofere un review, indiferent daca parerea este pozitiva sau negativa.
20. Raspunde tuturor review-urilor
Asa cum probabil stiti deja, parerile pot fi atat pozitive, cat si negative.
Este foarte important cum le gestionati pe cele negative. Exista numeroase tehnici prin care poti transforma un review negativ, intr-unul pozitiv.
21. Utilizeaza email-uri de marketing
Tine-ti audienta la curent cu ultimele noutati despre ofertele tale. Trimite-le constant mail-uri pentru a nu uita de tine, insa, asigura-te ca frecventa cu care o faci nu ii deranjeaza.
Noi recomandam sa faci acest lucru o data pe luna.
22. Foloseste mesageria instanta atat pe site-ul propriu, cat si pe Facebook
Mesageria instanta iti ofera sansa de a raspunde intrebarilor puse de potentialii clienti intr-un timp cat mai scurt. Acest lucru poate contribui semnificativ la decizia de rezervare.
Spre exemplu, niciun potential client nu isi doreste sa afle dupa 24h ca locatia vizata nu respecta conditiile esentiale pe care le are. In acest timp, cel mai probabil va rezerva in alta parte.
Recomandam ca timpul de raspuns sa nu depaseasca niciodata 24h. Daca timpul de reactie este de 1-3 ore, sansele de rezervare cresc considerabil.
Sub nicio forma nu lasa publice pe site sau pe conturile de socializare modalitati de contact care nu sunt verificate cel putin o data la 24 h. Acest lucru da dovada de neseriozitate in fata clientului, obisnuit deja cu rata rapida de raspuns de pe principalele platforme de rezervari online.
23. Fa tot posibilul pentru a oferi o experienta memorabila
Acest lucru iti va creste semnificativ procentul review-urilor pozitive. De asemenea, iti va aduce marketing gratuit, atat online, cat si offline.
Satisfacerea unei cerinte suplimentare pe care clientul o are si atitudinea vis-a-vis de acesta pot contribui semnificativ la notorietatea brand-ului tau.
Poti obtine acest lucru si prin gesturi mici, care vin din partea ta. Ofera un buchet de flori proaspat culese, o prajitura de casa la sosire sau un upgrade gratuit la serviciile deja platite. Acest lucru va conta enorm pentru clientul tau, iar astfel de fapte bune nu vor ramane nerasplatite.
VI. Colaboreaza cu alte afaceri locale
24. Intra in parteneriate
Parteneriatele pot fi facute fie cu business-uri conexe, fie cu cele din breasla ta.
Spre exemplu, ai o locatie superba intr-o zona montana in care o alta firma organizeaza trasee cu ghid, plimbari cu atelaje trase de cai sau alte servicii pe care tu nu le oferi? Fa un parteneriat! Indruma-ti comunitatea sa apeleze la aceste servicii, iar firma partenera isi va indruma publicul catre tine.
Acest lucru ramane valabil si in cazul concurentei. Sa zicem ca dispui doar de 10 locuri de cazare si ai fost contactat de un grup de 15 persoane. Vecinul tau ofera si ele servicii cu specific similar? Imparte grupul in doua doar pentru cazare. Cu siguranta si veciul iti va face recomandari in timp.
Nu te izola si nu lucra niciodata individual. Da dovada de generozitate, corectitudine si respect, iar aceste lucruri se vor rasfrange asupra ratei tale de conversie.
25. Fii la curent cu evenimentele locale
Ai aflat ca in zona ta este organizat un eveniment special de catre o asociatie sau o organizatie? Pregateste-ti serviciile pentru a intampina publicul sosit in acest scop. Aici reintra in discutie parteneriatele.
VII. Urmareste tendintele turismului global
26. Analizeaza incotro se indreapta turismul global
68% dintre participantii la un studiu privind tendintele turistice din anul 2018 au afirmat ca intentioneaza sa stea intr-o unitate de cazare prietenoasa cu mediul.
Trendurile turistice pentru anul 2019 le gasiti aici.
27. Incearca sa tii mereu pasul cu tendintele
Preferintele oamenilor se schimba o data la cativa ani. Daca in urma cu ceva timp erau preferate hotelurile luxoase, care ofera numeroase servicii de relaxare, in prezent, capata din ce in ce mai multa amploare turismul rural si agroturismul.
Indiferent de trend, incearca sa tii pasul. Fii constient ca poti oferi atat servicii de relaxare, prin cateva investii suplimentare, cat si activitati specifice eco-turismului.
Concluzie
In concluzie, respectarea a cat mai multi pasi din ghidul nostru iti vor imbunatati considerabil rata de conversie a afacerii tale turistice. Suntem constienti ca acest lucru presupune si investitii (unele dintre ele consistente), dar acestea vor avea un impact semnificativ in cresterea business-ului.
O alta solutie pentru tine ar fi colaborarea cu platforme terte care deja respecta mare parte din criteriile de mai sus. Aceasta colaborare iti va manca un procent semnificativ din venituri, procent care in cazul platformelor internationale care comisioneaza gazdele este de aprox. 20%. Daca ne raportam la profit, procentul este mult mai mare.
Noi am lansat de curand platforma ultra-moderna Travlocals.com, prin care vei putea fi promovat profesionist, in baza unui abonament foarte convenabil. Astfel, chiar daca afacerea ta va exploda, redeventa noastra va ramane fixa. Tu singur trebuie sa decizi daca vrei sa faci pasul la urmatorul nivel. Mai exact, la cel al turismului rural premium.
Daca acest articol ti se pare util, ajuta-ne sa-l distribuim mai departe. Astfel putem oferi sansa cat mai multor afaceri din turismul romanesc sa-si imbunatateasca rata de conversie, fara a majora preturile. De asemenea, daca ai si alte idei sau opinii, nu ezita sa ni le transmiti prin intermediul sesiunii de comentarii de mai jos.