La fel ca majoritatea antreprenorilor, incercam sa gasim solutii pentru criza neasteptata in care am intrat brusc si de ce nu, sa cautam partea plina a paharului. Chiar daca turismul este poate cea mai afectata ramura economica in acest moment, exista destul de multe stiri imbucuratoare pentru furnizorii de experiente locale.
COVID19: FINALUL UNEI ERE
La ora actuala trecem printr-o criza globala fara precedent in trecutul apropiat. Nu putem sti deocamdata care vor fi proportiile, insa cu siguranta vom asista la schimbari fundamentale in majoritatea segmentelor economice.
Noi vom aborda in acest articol turismul rural romanesc, pe care il promovam si il vom promova neincetat, chiar si pe timpul pandemiei de coronavirus.
Consideram ca vom asista la multe prabusiri economice, in special in randul gigantilor, pentru care o astfel de lovitura total imprevizibila poate fi fatala. Vom avea de a face cu o noua realitate economica, dar mai ales cu schimbari culturale. Oamenii nu vor mai face pentru o perioada lunga de timp ceea ce obisnuiau sa faca pana in urma cu o saptamana.
Incertitudinea va influenta considerabil prioritatile de cheltuire a banilor. Asadar, consideram ca oamenii vor cheltui doar pentru ceea ce conteaza cu adevarat.
Un pas inainte pentru turismul rural, bazat pe experiente locale
Cele mai recente studii sociologice arata ca noile generatii nu se mai axeaza pe a avea, a detine, ci pe a fi, a trai, a experimenta. Asadar, observam un prim avantaj pentru turismul bazat pe experiente cu iz local, acesta fiind capabil sa satisfaca noile nevoi.
Pe de alta parte, conform INSSE numarul romanilor care au ales sa-si petreaca vacanta in strainatate in primele 10 luni ale anului 2019 este de aproape doua ori mai mare decat numarul strainilor care au vizitat Romania.
In contextul actual al pandemiei globale, turismul la distante mari va deveni din obisnuinta (cum era pana in prezent), un lux.
Teama de locurile aglomerate, rezervarile cu mult timp inainte combinate cu incertitudinea in care ne aflam, vor face ca turismul fiecarei tari sa se bazeze pe proprii cetateni. Asadar, Romania va avea un numar de doua ori mai mare de turisti.
Daca ne referim particular la turismul rural, bazat pe experiente locale, este usor sa ne dam seama ca va avea mai mult de castigat, intrucat chiar daca vor calatori in tara, romanii vor evita pentru o perioada locurile aglomerate.
Tinerii vor fi probabil cei mai afectati de viitoarea criza economica. Acestia anticipam ca vor lansa un nou trend, al experientelor locale, luand in considerare si ingrijorarile cu privire la poluarea masiva a traficului aerian asupra mediului inconjurator. Practic, ne asteptam sa vedem mai putine vacante in Tulum sau Bali si mai multe in locurile spectaculoase din Romania.
Pe de alta parte, turismul de business va disparea aproape complet, fiind inlocuit de colaborarea virtuala, care ofera deja suficiente solutii.
Toate aceste noi tendinte vor schimba radical afacerile din turism, care vor fi nevoite sa se replieze rapid pentru a exploata aceste avantaje cel putin pe termen mediu.
Cum veti gestiona ca gazde aceasta situatie?
In primul rand, trebuie sa va pregatiti sa satisfaceti nevoile unor turisti romani mai pretentiosi, care au calatorit mult in lume si s-au obisnuit cu anumite standarde. Imediat ce vom scapa de pandemie, va fi cea mai buna oportunitate ca acestia sa-si redescopere tara.
Nu-i dezamagiti pentru ca altfel in cateva luni vor continua sa se deplaseze din nou mii de km pentru a beneficia de niste servicii care pot fi oferite cu usurinta si in Romania.
Promovati-va intensiv. Foarte multi oameni lucreaza in aceasta perioada la capacitate redusa, de acasa sau nu mai lucreaza deloc. Chiar daca teama si incertitudinea ii vor bantui cel putin 2 luni, acum va puteti adresa unei audiente mai largi.
Oamenii sunt deja izolati la domiciliu si petrec mai mult timp pe retelele de socializare. De asemenea, acum au mai mult timp sa se documenteze.
Pentru a vedea cum puteti mai bine sa castigati lupta cu competitorii pentru rezervarile viitoare, va invitam sa studiati urmatorul ghid in 27 de pasi. Acum este momentul sa-l si implementati avand in vedere numarul redus de turisti.
Relaxati politicile de rezervare/anulare. Oamenii nu vor mai avea incredere sa plateasca avansuri nerambursabile de 100%, poate nici 50%. De asemenea, va sfatuim sa reduceti sejurul minim. Fiti intelegatori, nu este momentul pentru egoism, doar asa veti putea trece impreuna peste criza economica provocata de COVID19.
Ce vom face noi pentru a va ajuta sa treceti cu bine peste aceasta situatie?
Asa cum stiti deja, de cand am lansat noua platforma Travlocals.com, investim masiv in publicitatea fiecarui partener. In primul trimestrul din acest an suma cheltuita pe marketing si campaniile de PR va depasi 20,000 Eur. Nu vom suspenda promovarea pe timpul pandemiei.
Asa cum spuneam si anterior, oamenii petrec mai mult timp pe retelele sociale in aceasta perioada, iar numarul de salvari a locatiilor promovate pe conturile noastre este in plina crestere, chiar daca numarul rezervarilor a scazut.
De asemenea, consideram ca multe dintre locatiile ce pot fi rezervate gratuit prin noua noastra platforma sunt inca frecventabile. Acestea sunt ferite de locurile aglomerate si respecta cele mai ridicate standarde de igiena. Majoritatea au capacitate redusa si pot fi rezervate integral, astfel ca nu veti intra in contact cu persoane straine.
Daca luam in considerare ca virusul nu rezista mult timp pe obiecte, consideram ca turismul de weekend in aceste refugii nu este momentan contraindicat, mai ales daca se realizeaza in proximitate.
Totodata, in ultima saptamana ne-a fost solicitat de 3 ori ajutorul pentru a recomanda locatii izolate, cu internet wi-fi rapid. Exista un procent de oameni, redus ce-i drept, ale caror activitati pot fi desfasurate online si nu sunt perturbate de aceasta criza. Asadar, carantina e mai dulce in varf de munte, acolo unde poti iesi din cabana nestingherit pentru ca esti singur pe o raza de cativa km.
Continuam sa cautam solutii pentru fiecare dintre partenerii nostri, astfel incat sa trecem cu bine impreuna peste aceasta situatie neplacuta. Dupa doua luni de izolare si bombardamente cu stiri negative, oamenii vor avea nevoie de vacante relaxante si cat mai mult timp petrecut in aer liber.
Aveti incredere, turismul rural si cultural, bazat pe experiente locale, va fi unul dintre domeniile care vor exploda imediat dupa pandemie.
Ma bucur ca nu sunt singura care a intrevaxut aceasta soluție, dar deocamdată gradul de mobilitate amenință chiar și aceasta variantă. Speram ca virusul își va împachetat bagajele repejor de pe meleagurile noaste și ca a venit doar ca sa ne dea o lecție grea, aceea de a ne întoarce la originile noastre. Speram sa trecem testul. Rămâneți sănătoși toți! #visitbeautifulromania#casabutnarului