Wildventure Romania: Cum am schimbat fata turismului romanesc in doar un an

Wildventure Romania: Cum am schimbat fata turismului romanesc in doar un an

Wildventure Romania: Cum am schimbat fata turismului romanesc in doar un an 1291 609 Wildventure

Wildventure.ro: Retrospectiva primului an de activitate

Wildventure Romania aniverseaza astazi un an de la lansare.

Sunteti curiosi sa vedeti ce am realizat cu adevarat?

Va voi prezenta atat rezultatele, cat si munca pe care am depus-o pentru atingerea acestora.

De asemenea, veti afla planurile noastre de viitor pentru revolutionarea turismului romanesc.

Dar poate cel mai important, veti vedea cum arata noua noastra platforma.

Cum a luat nastere totul

radu fuseaEu sunt Radu Fusea, fondatorul proiectului Wildventure Romania si al platformei turistice in curs de lansare, Travlocals.com. Am 29 ani si sunt inginer de profesie.

Nu am pierdut prea mult timp prin multinationale (doar 3 ani) si am trecut la antreprenoriat. Am avut firme in diverse domenii, de la industria farmaceutica si pana la real estate. Evident, nu toate au avut succes, dar mi-au adus lucrul cel mai de pret la varsta respectiva, experienta.

Anul trecut am luat decizia sa investesc aceasta experienta intr-un proiect de suflet. Daca pana atunci m-am axat pe domenii in care se castigau bani relativ usor, de data aceasta am pus pasiunea pe primul loc.

Turismul rural, autentic, a fost una dintre pasiunile mele. Am considerat mereu ca aceasta este sansa relansarii noastre, ca tara. Chiar daca in mediul rural aveam un patrimoniu natural si cultural inestimabil, lucrurile frumoase erau invizibile intr-o mare de kitsch.

Lipsa de educatie a majoritatii celor implicati in acest segment (turisti, furnizori de servicii, autoritati), lipsa de exemple si multe alte aspecte au contribuit la o situatie catastrofala, distrugerea satelor romanesti.

Ei bine, am considerat ca nu mai e mult timp de pierdut. Asadar, am construit un plan de afaceri pentru viitoarea platforma Travlocals.com, iar proiectul s-a aflat printre cele 60 de castigatoare din cadrul unui concurs de StartUp-uri.

Stiam ca banii vor intarzia destul de mult, dar am decis sa nu pierd tot acest timp vital. Mi-am incheiat absolut toate activitatile anterioare si m-am implicat full time in acest segment. Asa am luat decizia sa lansez Wildventure.ro, un site care sa centralizeze toate experientele premium ale turismului rural din Romania.

Intrucat finantarea nu a sosit nici pana in ziua de azi, toate investitiile au fost demarate din fonduri proprii.

Mult mai mult decat un simplu blog

Wildventure.ro nu a fost gandit niciodata ca un simplu blog. Acest agregator de exeperiente a fost o etapa premergatoare viitorului proiect de anvergura, Travlocals.com. Totusi, Wildventure Romania m-a invatat foarte multe despre turismul romanesc.

Un blog personal ar fi avut o evolutie mult mai lenta si mult mai putina utilitate. Utilitatea vine din faptul ca am promovat fara absolut niciun beneficiu personal cele mai frumoase experiente din Romania. Atunci cand nu ceri nimic in schimb, nu esti nevoit sa faci rabat de la calitate.

Am facut descrieri artistice, care sa atraga cititorul. Am promovat aceste experiente pe conturile noastre de socializare si in diverse grupuri nationale sau internationale. Unele dintre postari chiar s-au viralizat.

Am oferit contactul fiecarei gazde pentru ca turistul sa poata rezerva personal experienta. In unele cazuri am si intermediat rezervraile (tot gratuit), in special, pentru strainii care nu se descurcau cu versiunea in romana a site-ului.

De asemenea, am construit un GHID pentru a-i ajuta pe furnizorii de servicii sa-si sporeasca veniturile, fara a majora preturile. De curand am mai construit o pagina (accesibila din meniu), care sa ajute clientii sa gaseasca mai rapid un anumit tip de experienta. In plus, aceasta pagina ofera si o vizibilitate sporita furnizorilor de servicii.

wildventure.ro

Practic, am lansat un agregator in care experientele turistice de exceptie au fost promovate profesionist, asumandu-ne in totalitate munca si costurile. Acest lucru a condus la o evolutie fulminanta a comunitatii dezvoltate in jurul proiectului. Aprecierile curg lant, atat in recenzii pe conturile de socializare, mesaje private, mail-uri sau comentarii pe site.

Investitii de zeci de mii de Euro si mii de ore de munca

Sincer, nu m-as fi gandit vreodata ca voi munci atat. La inceput totul parea o joaca, dar joaca s-a transformat rapid intr-un program de munca la laptop full time, deseori si cu ore suplimentare.

Asadar, mi-am dat seama ca trebuie sa formez o echipa careia sa-i impartasesc viziunea mea si care sa puna umarul la constructia acestui proiect. Pe aceasta cale doresc sa le multumesc tuturor celor 9 persoane care m-au ajutat si ma ajuta in continuare.

wildventure romania

Munca noastra nu a constat in plimbari prin tara, cazari gratuite sau alte beneficii. Chiar daca am avut cateva invitatii, am putut onora una singura, din lipsa de timp. In orice caz, doresc sa le multumesc tuturor celor care au lansat astfel de invitatii. Probabil ca la un moment dat ne vom si intalni.

Costurile avute cu proiectele Wildventure.ro si Travlocals.com (finalizat in proportie de 80%) s-au ridicat la cateva zeci de mii de euro bune. La ora actuala, cunosc platforme din Romania care au anuntat investitii cuprinse intre 200,000 Eur si 1,000,000 Eur, insa complexitatea si utilitatea acestora este net inferioara platformei pe care o vom lansa in curand.

La reducerea semnificativa a costurilor noastre a contribuit ajutorul primit din partea unor prieteni cu expertiza profesionala indiscutabila in constructia platformelor online si a identitatii brand-urilor. Doresc sa le multumesc si lor pe aceasta cale. Fara suportul lor, probabil ca aceste doua proiecte nu ar mai fi existat acum, datorita investitiilor mult mai mari.

Avand in vedere ca in unele perioade cheltuielile erau coplesitoare, mai ales din perspectiva moralului, am incercat sa atrag branduri care sa sustina proiectul. Dupa sute de discutii si promisiuni, am reusit sa atrag un singur sponsor, Romanian Art&Craft, caruia ii sunt recunoscator si ii multumesc pentru sprijin.

Am tatonat si varianta cu donatii din partea comunitatii, inserand un buton PayPal sub meniu.

 

Chiar daca rezultatul nu a fost unul satisfacator, il anticipam.

60 Euro, intr-un an de zile

Mare parte din aceasta suma este primita de la complexul traditional Poiana Creasta Cocosului, carora doresc sa le multumesc inca o data.

Autoritatile? Nepasatoare ca de obicei.

Asadar, pot considera ca astazi am implinit un an de cand m-am lansat in provocarea vietii mele. Voi face tot ce tine de mine ca aceste doua proiecte sa supravietuiasca turbulentelor cu care se confrunta orice StartUp in stadiul incipient, mai ales intr-o tara ca Romania.

Wildventure.ro: Rezultate atinse in primul an de activitate

Peste 150 de locatii pe site

Peste 130,000 utilizatori unici

Peste 350,000 accesari

Cel mai viralizat articol de blog din social media timp de o saptamana – 4112 distribuiri.

Comunitatea noastra din social media numara peste 24,000 de urmaritori.

Toate aceste cifre (care cresc de la o zi la alta) demonstreaza ca proiectul nostru are utilitate, chiar daca prea putini clienti amintesc la telefon sursa in care au gasit serviciul promovat si contactul.

Poate nu fiecare experienta a avut acelasi succes. Accesarile fiecarei experiente de pe site-ul nostru variaza de la cateva sute, la cateva zeci de mii in cazuri izolate. Am scos un raport pe fiecare serviciu promovat si vom incerca sa depistam care factori au condus la obtinerea celor mai bune performante si care au impiedicat atingerea acestora.

Planuri de viitor

Planurile noastre de viitor sunt legate in mare parte de platforma Travlocals.com. Aceasta este finalizata in proportie de 80% si probabil va fi cea mai performanta platforma turistica romaneasca. Ba chiar, consider ca putem concura fara probleme si cu platformele internationale.

Platforma va promova aceleasi experiente din Wildventure.ro, doar ca va avea numeroase facilitati:

  • cont individual pentru fiecare gazda si client (Log in cu Facebook sau Mail);
  • sisteme de gestionare facila a rezervarilor;
  • numeroase filtre (regiune, tip cazare, numar persoane, pret, durata sejur, etc.);
  • calendar inteligent (se sincronizeaza cu al altor platforme, afiseaza pretul si disponibilitate);
  • mesagerie directa;
  • faciliteaza plata cu cardul;
  • ofera posibilitatea acordarii de review atat pentru experienta, cat si pentru gazda;
  • interfete personalizate pentru cazari, tururi sau alte experiente;
  • landing page dedicat fiecarei regiuni, cu descriere completa si sugestii (gastronomie, obiective turistice, traditii si obiceiuri, etc.);
  • versiune in limba engleza;

In plus, vom aloca un buget considerabil pentru promovarea brand-ului Travlocals.com atat in tara, cat si peste hotare. De asemenea, avem alocat un buget considerabil si pentru SEO (optimizarea site-ului pentru indexare performanta in Google).

Singurul lucru care inca ne da batai de cap este sistemul de plati. Si asta nu pentru ca nu am fi in stare sa-l punem la punct, ci din cauza legislatiei din Romania. Avem convingerea ca in urmatoarea perioada vom rezolva si acest aspect.

Partenerii care doresc sa fie inclusi in acest proiect vor trebui sa se aboneze, fiind intampinati cu oferte limitate, greu de refuzat (incluzand reduceri substantiale si perioade de gratie).

Tranzactiile vor ramane necomisionate. Astfel, speram sa ajutam fiecare furnizor de servicii premium din sectorul turismului rural sa scape de sub monopolul marilor platforme, imbunatatindu-si veniturile, fara a fi nevoit sa plateasca mai mult.

Puteti vedea mai jos cateva capturi intermediare cu noul nostru proiect:

Home page

travlocals.comtravlocals.comtravlocals.comtravlocals.com

Landing page (ex: Delta Dunarii & Marea Neagra)


travlocals.comtravlocals.com

Cautare in functie de harta interactiva

Afisare serviciu cazare

Concluzie

Consideram ca am avut un an plin, cu foarte multe provocari. Din fericire, am reusit sa ajungem in acest punct cu moralul destul de ridicat.

Daca ne uitam in urma, putem considera ca am realizat ceva cu care fiecare roman se poate mandri atat in tara, cat si peste hotare. Am scos la iveala Romania frumoasa si speram ca in cativa ani kitsch-ul sa devina istorie. Site-ul wildventure.ro va continua sa reprezinte principala sursa de inspiratie a turistilor din Romania pasionati de autentic si bun gust.

Platforma Travlocals.com va fi lansata in curand, iar ascensiunea ei speram sa fie pe masura asteptarilor. Pentru ca cele doua proiecte sa isi continue activitatea si sa-si imbunatateasca performantele vom avea nevoie si de suportul partenerilor nostri pe care i-am promovat neconditionat in ultimul an de zile. Cei care nu au performat satisfacator vor fi ajutati sa ajunga la nivelul celorlalti.

Intre timp, ne puteti urmari pentru alte update-uri pe conturile noastre de socializare.

Wildventure Romania

Travlocals.com

2 comentarii

Experiențe turistice în România frumoasă

Cazare în case tradiționale, case boierești, conace, castele și multe altele…